5 tendències en gestió empresarial a tenir en compte

10 octubre, 2019

2019 està sent un gran any per a la indústria dels negocis, presentant una sèrie de nous reptes i canvis per als millors professionals de negocis del món. La transformació digital, la irrupció de la intel·ligència artificial, l’ús de les xarxes socials i els nous estils d’administració i gestió han canviat l’empresa tradicional.

Segons la revista TeamWeek , aquestes són algunes de les actuals tendències en gestió empresarial a tenir en compte:

• Gestió empresarial des de casa

El treball a distància o teletreball és una tendència a l’alça i moltes de les empreses líders tenen empleats que treballen des de casa. Aquesta opció és beneficiosa tant per a les empreses com per a les famílies, ja que redueix els costos de desplaçament, ajuda a la conciliació familiar i pot tenir un impacte positiu en la petjada ecològica d’una empresa. Com apunten les professores dels estudis d’Economia i Empresa de la UOC Mar Sabadell i Eva Rimbau en aquest article, “el teletreball s’ha de veure com una oportunitat estratègica per retenir talent, perquè les persones puguin ser productives i aportar valor a l’empresa”

• Més millennials en rols de lideratge empresarial

Ha arribat el moment que la generació millennial comenci a assumir més responsabilitat en el món dels negocis. Moltes persones nascudes entre 1980 i 2000 estan donant els seus primers passos en la seva carrera professional en l’administració i direcció d’empreses. Això vol dir que és hora de desenvolupar estratègies de capacitació per garantir que aquests millennials estan preparats per fer-se càrrec de la gestió empresarial abans que la pròxima generació de treballadors ( Generació Z) ) ingressi en el mercat laboral.

• Ambaixadors de la marca

El màrqueting d’influencers s’està tornant més popular i lucratiu cada any. Si bé contractar un influencer per promocionar una marca o producte té els seus beneficis, algunes empreses estan utilitzant els recursos que ja tenen a la seva disposició: els seus empleats. Qui millor per impulsar i defensar una marca que els seus propis treballadors?

• Consultors externs

Una de les tendències en administració i gestió empresarial és obrir les portes perquè consultors externs entrin i comparteixin els seus coneixements sobre certs temes especialitzats. Aquests consultors tenen l’encàrrec d’avaluar les necessitats de l’equip i desenvolupar un pla per millorar la comunicació, les habilitats de col·laboració, l’organització i gestió d’aquest.

• Educació contínua

La formació contínua s’està convertint en una necessitat per a gairebé totes les empreses. Vivim en un món en constant canvi, el que significa que el que funciona avui pot no funcionar tan bé demà. A mesura que la transformació digital s’integra en l’estructura de l’empresa, el mercat laboral necessita professionals preparats i capacitats per desenvolupar les seves carreres en un context canviant, on la formació contínua és un element clau.

En aquest escenari, els estudis enfocats al món empresarial són ara més complexos i especialitzats que mai, a més han de tenir la capacitat d’adaptar-se i ser flexibles als canvis.

Formació universitària per donar resposta a les actuals tendències empresarials

Segons un estudi d’Adecco i Infoempleo, Administració i Direcció d’Empreses (ADE) segueix sent el grau universitari amb més demanda laboral, que acapara gairebé el 10% de les ofertes de treball en què es requereixen estudis universitaris. El segueix, a gran distància, el grau en Ciències del Treball, Relacions Laborals i RRHH amb un 3,7% de les ofertes que demanen perfils universitaris. També formen part del TopTen d’estudis amb més sortides laborals dels graus en Màrqueting (2,2%) i Economia (1,8%).

emprendedor

El Grau en Administració i direcció d’empreses (ADE) en línia de la Universitat Oberta de Catalunya ofereix una formació avançada d’acord amb les actuals tendències en gestió empresarial. Uns estudis que també proporcionen una base sòlida i són una bona preparació per als emprenedors que vulguin iniciar els seus propis negocis.

La capacitat de treballar i interactuar en equip i en entorns multidisciplinaris i multiculturals així com la iniciativa emprenedora per promoure la creativitat, la innovació i l’emprenedoria del sector empresarial són algunes de les competències que també demana el mercat laboral actual i que el programa acadèmic del grau en ADE de la UOC té en compte.

A més, com explica Laura Lamolla, directora del Grau, s’ofereix “una àmplia oferta d’assignatures optatives perquè els estudiants puguin personalitzar el seu itinerari formatiu d’acord amb els seus interessos i al mateix temps oferir formació específica en qüestions més actuals com ara: estratègies en Màrqueting Digital, Business Intelligence, International Management o qüestions d’economia col·laborativa i RSC”. En la metodologia, afegeix Lamolla, “es procura que l’aprenentatge sigui significatiu i aplicat a la pràctica real de les professions lligades a l’Administració i Direcció d’Empreses mitjançant casos pràctics, elaboració de projectes o presentacions”.

Ja sigui perquè estigui interessat en desenvolupar el teu propi negoci o aplicar les teves habilitats organitzatives i administratives en el teu treball, una formació adequada sempre és el primer pas per progressar en la carrera professional.

(Visited 77 times, 1 visits today)